اتاق فرار اسکیپ روم

اتاق فرار چیست

اتاق فرار یا اسکیپ روم (Scape Room) که یک بازی فیزیکی و ماجراجویی است، از بازی‌های کامپیوتری الهام گرفته شده و یک فرصت بی‌نظیر را برای تخلیه‌ی هیجان و هم‌چنین محک‌زدن هوش و ذکاوت شما در مواقع بحرانی فراهم می‌آورد. در این بازی، تیم‌ها در گروه‌های ۳ تا ۱۰ نفره (بسته به سناریوی بازی) وارد اتاق فرار می‌شوند. پشت سر آن‌ها درها قفل شده و بازیکنان باید با پیدا کردن سرنخ‌ها و حل کردن معماها ، چالش‌هایی را که برای آنان طراحی شده، پشت سر گذاشته و خود را از اتاق نجات دهند. زمان اتاق فرار در سرتاسر دنیا به صورت معمول ۴۵ و ۶۰ دقیقه است اما بنا بر سناریوی بازی تا ۹۰ دقیقه هم افزایش پیدا می‌کند. در اسکیپ روم فقط کافی‌ست کمی خلاق باشید، استدلال کنید و از همه مهم‌تر، بتوانید به صورت گروهی کار کنید و تقسیم وظایف درستی داشته باشید.

رزرو آنلاین اتاق فرار

اگر شما از بازیکنان و علاقه مندان به اتاق فرار هستید، حتماً می دانید که تعداد بسیار زیادی از سناریوهای گوناگون اسکیپ روم در سطوح مختلف کیفی در سطح کشور وجود دارد. از آخرین و به روز ترین مجموعه های تفریحی که دارای اتاق فرار های با کیفیت هستند، می توان به اکوکلاب در شهر کرج اشاره کرد. این مجموعه با ارائه هشت سناریوی جذاب در ژانرهای گوناگون ترسناک، معمایی، تاریخی، ماجراجویی و… در حال حاضر با ارائه تخفیف های ویژه، آماده پذیرش بازیکنان و علاقه مندان به اسکیپ روم است.

ویدئوی محیط اتاق فرار

اتاق فرار اسکیپ روم
پیدایش اتاق فرار

اسکیپ روم چگونه شکل گرفت

طراحان اولیه‌ی بازی اسکیپ روم، ژاپنی‌ها بودند که برای نخستین‌بار در سال ٢٠٠٧ میلادی در کافه‌ها و کلوپ‌های. شهر کیوتو ژاپن فعالیت خود را آغاز کردند. بعد از ژاپن، طراحی و ساخت اتاق فرار در دیگر نقاط دنیا مانند سنگاپور. و برخی کشورهای اروپایی نیز رونق یافت و طرفداران بسیاری پیدا کرد. در حدود سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، آمریکایی‌ها. هم دست به کار شده و در شهرهای مختلف. ایالات متحده، شعبه‌های زیادی از اسکیپ روم ها را تأسیس کردند.

در حال حاضر در دنیا بیش از ۸۰۰۰ اتاق فرار با سناریوهای گوناگون وجود دارد، به طوری که می‌توان در اکثر. کشورها این تفریح هیجان‌انگیز را یافت و این مقبولیت و گستردگی، اسکیپ روم را به. پرطرفدارترین بازی واقعی (Real) در دنیا تبدیل کرده است.

اولین اتاق فرار ایران در سال ۱۳۹۵ شروع به کار کرد و پس از آن اسکیپ روم های زیادی در تهران و سایر شهرها تأسیس شد.

با اتاق فرار از فضای مجازی فاصله بگیرید

در اسکیپ روم ها همه‌چیز عادی ولی پر هیجان و رمز آلود انجام می‌شود. فضاسازی و دکور این اتاق‌ها بسته به نوع سناریوهایی که دارند بسیار متفاوت است. گاهی شما در یک خانه‌ی متروکه یا سلول زندان گیر می‌افتید و گاهی هم در یک بیمارستان دورافتاده گرفتار می‌شوید و گاهی ممکن است درگیر یک گروگان‌گیری، دزدی و یا سرقت مسلحانه شوید. در یکی از اتاق های فرار باید از دست یک قاتل زنجیره‌ای خطرناک فرار کنید و در جایی دیگر باید در نقش کارآگاه به دنبال قاتل و علل و انگیزه‌ی قتل بگردید.
نقطه اشتراک تمامی این اسکیپ روم ها در داشتن فضایی جذاب، دکورسازی حرفه‌ای و البته متناسب با داستان آن‌هاست. هر چه فضای بازی بزرگ‌تر باشد، دکورها و فضاهای متنوع‌تر و جذاب‌تری خواهید داشت و تعداد بازیکنان هم بیش‌تر خواهد شد. ولی تعداد بازیکنان اتاق فرار به طور معمول بین ۴ تا ۶ نفر است.

انواع سناریوهای اسکیپ روم

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، برای اتاق فرار سناریوهای گوناگونی وجود دارد. برخی از این سناریوها به. دلیل داشتن ماجراهایی هیجان‌انگیز و جذاب، محبوب‌تر از سناریوهای دیگر بوده، بیش‌تر مورد اقبال بازیکنان سراسر دنیا. قرار می‌گیرد و در شهربازی‌های بزرگ دنیا ساخته می‌شوند. در این قسمت برخی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سناریوها. مانند اسکیپ روم مصر (Egypt)، مرد هلندی (Dutchman)، کما (Coma)، کلاه‌دوز دیوانه (Mad Hatter)،. جک قاتل (Jack The Ripper)، جوکر (Joker)، چرنوبیل (Chernobyl)، کد داوینچی (The Davinci Code)، ناشناخته (Unknown) و. خانه‌ی فرار (Escape House) را می‌توانید مشاهده نموده و با داستان و فضای هر کدام از این اتاق فرار ها بیش‌تر آشنا. شوید. هر کدام از این بازی‌ها در ژانرهای گوناگونی مانند ترسناک، تاریخی، مهیج و یا ماجراجویی بوده، دارای تعداد. بازیکن‌های متفاوتی هستند، در مدت زمان‌های مختلفی بازی شده و درصد سختی‌شان هم با یک‌دیگر تفاوت دارد.

مراحل بازی اسکیپ روم

اتاق فرار پر از سرنخ‌های پنهان و زمان محدود است و همه‌چیز به گونه‌ای طراحی شده که شما را با یک چالش واقعی روبرو کند.

مرحله اول
قبل از شروع بازی سعی کنید در انتخاب تیم خود دقت نموده و افرادی را به بازی دعوت کنید که اهل چالش و ریسک‌پذیر بوده و توانایی‌های متفاوتی داشته باشند تا بتوانید تقسیم کار درستی بین اعضای تیم انجام دهید. چرا که گروهی بازی کردن به شیوه‌ی درست در اسکیپ روم، همان چیزی است که باعث می‌شود به شما و هم تیمی‌های‌تان خوش بگذرد.
مرحله دوم
پس از ورود به فضای اتاق فرار بهتر است پیش از هر چیز، محیط را به دقت بررسی کنید. همه‌ی اشیا و المان‌ها و جزئیات را خوب ببینید و بگردید و زمان باقی‌مانده را هوشمندانه جیره‌بندی کنید!
مرحله سوم
معمولاً روال اسکیپ روم به گونه‌ای است که معماها در امتداد یک‌دیگر قرار دارند و شما با حل هر کدام از آن‌ها به معمای بعدی می‌رسید. حتی گاهی شاید لازم باشد در هر مرحله از بازی به سرنخ‌ها و وسایلی که در مراحل قبلی پیدا کرده‌اید رجوع کنید.
مرحله چهارم
توجه داشته باشید که قفل‌هایی که در بازی وجود دارند همیشه از دو قانون مشخص تبعیت می‌کنند: اول این‌که هیچ قفلی دو جواب هم‌زمان ندارد و دیگر این‌که هیچ رمز یا کلیدی بیش از یک قفل را باز نمی‌کند. پس اتاق فرار را دست کم نگیرید.
مرحله پنجم
شما باید این قابلیت را داشته باشید که برای معمّاهای منطقی و عددی، راه‌حل‌های منطقی، و برای معمّاهای جدید و عجیب، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای کشف کنید! به این شکل خواهید توانست که بازی را پیش ببرید.
مرحله ششم
رقیب اصلی شما در اسکیپ روم «زمان» است! و راه خروج از اتاق فرار هم، چیزی نیست جز انگیزه، تقسیم کار درست و تلاش تک‌تک اعضای تیم برای برنده شدن.

هدف اصلی اتاق فرار، حفظ پویایی ذهن، رشد هوش فردی و اجتماعی و توان کار گروهی شما و. هم‌گروهی‌های‌تان است و همچنین موجب می‌شود در کنار سایر اعضای خانواده، شرکت، مدرسه یا هر اجتماع. دیگری، با هم‌دیگر تفریحی سالم و سازنده را تجربه نمایید.

در مجموعه‌ی آریولند می‌توانید لذت و هیجان بازی‌های دیگر مانند لیزرتگ را هم تجربه کنید.

به دنیای بی‌نظیر و جذاب اسکیپ روم خوش آمدید.

مرحله‌ی اول

قبل از شروع بازی سعی کنید در انتخاب تیم خود دقت نموده و افرادی را به بازی دعوت کنید که اهل. چالش و ریسک‌پذیر بوده و توانایی‌های متفاوتی داشته باشند تا بتوانید تقسیم کار درستی بین اعضای. تیم انجام دهید. چرا که گروهی بازی کردن به شیوه‌ی درست در اسکیپ روم، همان چیزی. است که باعث می‌شود به شما و هم تیمی‌های‌تان خوش بگذرد.

مرحله دوم

پس از ورود به فضای اتاق فرار بهتر است پیش از هر چیز، محیط را به دقت بررسی کنید. همه‌ی اشیا و المان‌ها و جزئیات را خوب ببینید و بگردید و زمان باقی‌مانده را هوشمندانه جیره‌بندی کنید!

مرحله سوم

معمولاً روال اسکیپ روم به گونه‌ای است که معماها در امتداد یک‌دیگر قرار دارند و شما با حل هر. کدام از آن‌ها به معمای بعدی می‌رسید. حتی گاهی شاید لازم باشد در هر مرحله از بازی. به سرنخ‌ها و وسایلی که در مراحل قبلی پیدا کرده‌اید رجوع کنید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که قفل‌هایی که در بازی وجود دارند همیشه از دو قانون مشخص تبعیت می‌کنند:. اول این‌که هیچ قفلی دو جواب هم‌زمان ندارد و دیگر این‌که هیچ رمز یا کلیدی. بیش از یک قفل را باز نمی‌کند. پس اتاق فرار را دست کم نگیرید.

مرحله پنجم

شما باید این قابلیت را داشته باشید که برای معمّاهای منطقی و عددی، راه‌حل‌های منطقی،. و برای معمّاهای جدید و عجیب، راه‌حل‌های خلاقانه‌ای کشف کنید! به این شکل خواهید توانست که بازی را پیش ببرید.

مرحله ششم

رقیب اصلی شما در اسکیپ روم «زمان» است! و راه خروج از اتاق فرار هم،. چیزی نیست جز انگیزه، تقسیم کار درست و تلاش تک‌تک اعضای تیم برای برنده شدن.

با اتاق فرار از فضای مجازی فاصله بگیرید

در اسکیپ روم ها همه‌چیز عادی ولی پر هیجان و رمز آلود انجام می‌شود. فضاسازی و دکور این. اتاق‌ها بسته به نوع سناریوهایی که دارند بسیار متفاوت است. گاهی شما در یک خانه‌ی متروکه یا. سلول زندان گیر می‌افتید و گاهی هم در یک بیمارستان دورافتاده گرفتار می‌شوید و گاهی ممکن است درگیر یک. گروگان‌گیری، دزدی و یا سرقت مسلحانه شوید. در یکی از اتاق های فرار باید از دست یک قاتل. زنجیره‌ای خطرناک فرار کنید و در جایی دیگر باید در نقش کارآگاه به دنبال قاتل و علل و انگیزه‌ی قتل بگردید.

نقطه اشتراک تمامی این اسکیپ روم ها در داشتن فضایی جذاب،. دکورسازی حرفه‌ای و البته متناسب با داستان آن‌هاست.. هر چه فضای بازی بزرگ‌تر باشد، دکورها و فضاهای متنوع‌تر و جذاب‌تری خواهید. داشت و تعداد بازیکنان هم بیش‌تر خواهد شد. ولی تعداد بازیکنان اتاق فرار به طور معمول بین ۴ تا ۶ نفر است.

error: