آرچری تگ چیست

قوانین آرچری تگ چیست

آرچری تگ Archery Tag ورزش و تفریحی است که از کمان حرفه‌ای الهام می‌گیرد. این کمان‌ها مناسب برای افراد راست دست و چپ دست طراحی شده‌اند تا بتوانند آن‌ها را به راحتی نگه دارند و تفاوت اصلی آن‌ها با تیراندازی با کمان، در تیرهای متفاوت آن‌ها است. در آرچری تگ از تیرهای همولوگ استفاده می‌شود که دارای نوک از جنس فوم هستند تا کاملاً ایمن و بدون آسیب باشند. قوانین آرچری تگ چیست .

قوانین آرچری تگ چیست

قوانین آرچری تگ ترکیبی است از عناصر ورزش‌های پینت بال و تیراندازی با کمان سنتی. این ترکیب آرچری تگ را به مخلوطی هیجان‌انگیز و در واقع یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین روش‌ها برای ترشح آدرنالین در تفریحات، بازی‌ها، مهمانی‌ها و مسابقات تیمی تبدیل می‌کند.

قوانین آرچری تگ چیست

قوانین آرچری تگ چیست

نام‌های دیگر آرچری تگ

این ورزش با نام‌های دیگری مانند حمله تیراندازی، جنگ تیراندازی با کمان یا نبرد با کمان هم شناخته می‌شود. برای لذت بردن از آن کافی است که جنگ‌جوی در درون خود را بیدار کنید و هدف‌گیری، انعطاف و اشتیاق خود را برای سرگرم کردن خود آزمایش کنید.

قوانین آرچری تگ چیست

قوانین آرچری تگ

زمین بازی آرچری تگ به ۳ قسمت تقسیم شده است: یک منطقه‌ی بازی برای هر تیم و یک منطقه امن هم در بین آن‌ها. در منطقه‌ی امن، فلش‌ها قرار داده می‌شوند و بازیکنانی که وارد آن می‌شوند اجازه‌ی شلیک یا تیراندازی را نخواهند داشت.

این مسابقه با قرار گرفتن هر تیم در انتهای مخالف زمین آغاز می‌شود و آن‌ها باید به منطقه‌ی امن بدوند تا بتوانند بیش‌ترین تعداد تیر را بردارند. هدف، مبارزه با تیر و کمان و کسب امتیاز بیش‌تر از تیم مقابل است.  برای رسیدن به این هدف، هر دو تیم به اهداف مشخص شده و یا حتی بازیکنان تیم مقابل شلیک می‌کنند.

قوانین آرچری تگ چیست

قوانین آرچری تگ چیست

بازیکنان به شرح زیر امتیاز کسب می‌کنند:

– ۲ امتیاز برای کسی که بتواند ۵ هدف را بزند.

– ۲ امتیاز برای بازیکنی که تیر شلیک شده از سمت حریف را در حالی که هنوز در هواست، بگیرد. (البته در این صورت، اگر بازیکنی از تیمی که تیر را در هوا گرفته، حذف شده باشد، بلافاصله می‌تواند به زمین بازی برگردد.)

– ۱ امتیاز برای تیر زدن به بازیکنی از تیم دیگر. در این صورت هم بازیکنی که تیر خورده است باید ۳۰ ثانیه از بازی خارج شود.

قوانین آرچری تگ چیست

قوانین آرچری تگ چیست
قوانین ایمنی

آرچری تگ یک بازی بسیار ایمن است به شرطی که همه‌ی بازیکنان از قوانینی که مربیان برای هر. بازی توضیح داده‌اند، پیروی کنند و تا زمانی که همه‌ی بازیکنان از تجهیزات محافظتی استفاده کنند. و هیچ کس در فاصله‌ی کم‌تر از ۷ متری به بازیکنان دیگر شلیک نکند.. اگر کسی از این قوانین پیروی نکند، احتمال آسیب دیدن وجود دارد.

هدف از بازی Archery Tag این است که بدن شما آدرنالین آزاد کند. و بتوانید از این تجربه‌ی سرگرم کننده به روشی کاملاً ایمن لذت ببرید.

سرپرست‌ها همیشه باید اطمینان حاصل کنند که قوانین را. توضیح داده‌اند و همیشه تضمین کنند که همه با پیروی از این قوانین بازی می کنند. تا هیجان و بازی جوانمردانه را رعایت کنند.

از پیکان‌ها فقط می‌توان همراه با کمان‌های همولوگ استفاده کرد.. شلیک با هر نوع کمانی مجاز نیست. همچنین برای بازیکنان مجاز نیست که. موانع را جابه‌جا کنند تا در تمام طول بازی خود را تحت پوشش قرار دهند.

با رعایت نکات گفته شده، تمامی بازیکنان می‌توانند از بازی، تفریح و ورزش آرچری تگ  لذت ببرند.

قوانین آرچری تگ چیست

سایر مطالب
error: